آموزش Druid BalanCe

ارسال پست
آفلاین
نمایه کاربر
amirali
پست: 29
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 شهریور 1399, 7:48 am

آموزش Druid BalanCe

پست توسط amirali » سه‌شنبه 4 شهریور 1399, 8:11 am

آموزش Druid BalanCe

امیدوارم که این آموزش بتونه یه کمکی به شما دوستان عزیز بکنه

Talents , Glyphs , and Race



تصویر

تصویر

The Spec

هر Druid balance PVE باید این تلنت ها را داشته باشد:
Nature's Grace -- Starlight Wrath -- Nature's Majesty -- Genesis -- Balance of Power -- Euphoria -- Moonkin Form -- Shooting Stars -- Force of Nature -- Sunfire -- Earth and Moon -- Lunar Shower -- Starfall -- Natural Shapeshifter -- Heart of the Wild -- Master Shapeshifter
با گرفتن این تلنت ها 10 تلنت باقی می ماند که 6 تا باید در قسمت Balance باشد ( 2 در خط 4 ویا بالا تر )
  • این 10 Point بستگی به شما دارد که چگونه از آنها استفاده کنید :
1- Mana : تلنتی که بیشترین مانا را به شما می دهد DreamState هست , البته این تلنت احتیاج به این دارد که لول Innevate را روی خود بزنید. اگر در راید قرار است که از لول AoE زیاد استفاده کنید مجبور می شوید که این تلنت را بگیرید نا بتوانید مانای مورد نیاز خود را تامین کنید., ولی اگر مشکل مانا جدی ندارید بهترین گزینه Furor همراه با MoonGlow است.

2- بستگی به خود شما دارد که می خواهید چه کاری انجام دهید. Typhon ( پرتاب به عقب ) , Solar Beam ( جلوگیری از زدن لول ) , Fungal Growth ( تله , دام ) در بعضی درگیری ها کابرد دارند. Gale Winds لازم است وقتی که قرار است در راید ها AoE کنید.
3- اگر به موارد بالا نیازی نبود Owlkin Frenzy مقدار DPS شما را مقداری بالا می برد , Perseverance نیز تلنت خوبی است برای زمانی که می خواهید در HC ها در گیری را یاد بگیرید. Blassing of the Grove در کل تلنت ضعیفی است ولی می تواند مقدار کمی DPS به Spam sunfire/moonfire شما اضافه کند.



Mathematical Details of Talents


Eclipse: مقدار پایه Eclipse 25% است و 16% از ،Total Eclipse با آن جمع می شود. مقدار دمج به صورت درصدی است. لول ها وقتی به هدف برخورد می کند Eclipse energy بوجود می آورد . Eclipse وقتی تمام می شود که Energy شما به 0 برسد. آخرین لول نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر Mastery Rating در طول Eclipse تغییر کند , مقدار Damage با پویایی تغییر می کند.

MoonFury : بر خلاف توضیحات داده شده در Tooltip , افزایش Damage 15% برای همه لول ها است ولی برای لول IS , MF هنوز 25% است. افزایش Damage با Glyph of Moonfire , Glyph of IS , Gale Winds و Blessing of the Groveسازگار هست.

با توجه به این لول اگر از Gem meta Chaotic استفاده کنید مقدار Crit شما 209% میشود یعنی هر Crit که می زنید 2.09 برابر Damage می دهد.
Balace Of Power : مقدا اصلی Spirit شما توسط این لول به Hit Ratting تبدیل نمی شود , بلکه فقط مقدار سبز رنگ که از Item , socket , ench , reforge می گیرید به Hit Rating تبدیل می شود.

Euphoria : این تلنت اگر 35 Energy به Eclipse بعدی شما مانده باشد فعال نمی شود.

Starlight wrath : قبل از هر گونه افکت Haste به کار می رود.

Natur's Grace : لول DoT که باعث فعال شدن این تلنت می شود خود تحت تاثیر این تلنت قرار نمی گیرد.

Moonking Form : مقدار Damage به صورت درصدی زیاد می شود, 5% Spell haste این لول با Wrath Of Air Totem هیرو Shaman و یا با Improved ShadowForm هیرو Priest با هم کار نمی کند.

Moonglow : مقدار مانای کم شده به صورت در صدی است و قبل از ترینکتی مثل [Shard of Woe] کم می شود.

Owlkin Frenzy : این تلنت توسط Damage فیزیکی یا جادویی فعال می شود , ولی اکثر لول های Boss که به فرد برخورد میکند باعث فعال شدن آن نمی شود.

Force Of Nature : اگر این لول را بلافاصله بعد از زدن یک لول بدون Cast بزنیم زمان زیادی را از ذست می دهیم . Treants به کسی که بیشترین Agro را نسبت به آن دارید حمله می کنند و می توان به وسیله Pet Bar آنها را کنترل کرد. این Treant ها 90% کمتر از لول های همگانی در PVE آثیب می بینند . Bloodlust , Battle Shout و یا لول هایی از این قبیل روی DPS آنها تاثیر زیادی دارد. مقدار Attack Power آنها متناسب با مقدار Spell Power شما به صورت لحظه ای است. آنها تحت تاثیر Melee Hit Rating شما قرار می گیرند نه مقدار Spell Hit Rating که از Balance Of Power می گیرید.

Sunfire : همان Moonfire است ولی قیافه و مدل آثیب زدنش فرق می کند . تحت تاثیر Glyph of Moonfire, Glyph of Starfire, Genesis, Lunar Shower, Nature's Grace و Shooting Stars قرار می گیرد . Moonfire و Sunfire با هم روی 1 هدف نمی مانند.

Earth And Moon : به خود شما 2% Damage اضافه می شود و یک Debuff روی هدف می افتد که 8% بیشتر از مجیک ها Damage می خورد که با Curse of the Elements هیرو Warlock و disease Ebon Plague هیرو Death Knight با هم روش هدف نمی ماند. وقتی لول به هدف می رسد اول این Debuff را چک می کند بعد Damage می دهد.

Lunar Shower : این Buff با Cast کردن Moonfire و یا Sunfire روی شما می افتد و اگر هرکت کنید 3 بار شارژ می شود.

Starfall : این لول وقتی شما Stun و یا Fear باشید کار نمی کند , این لول وقتی تغییر حالت به یکی از Shapeshift ها بدهید غیر فعال می شود. بد ترین موقع برای استفاده از این لول وقتی است که با 1 نفر درگیر هستین چون در این صورت فقط 10 ستاره شلیک می شود. اگر افراده بیشتری در کنار شما باشند شما در کل 20 ستاره شلیک می کنید . هر ستاره موقع پرتاب شدن به Spell Power شما نگاه کرده و Damage می دهد.

Omen of Clarity : شما 2% شانس دارید که موقع زدن لول ها ای Spell فعال می شود.

نکته مهم : وقتی که DoT های شما در حال Damage دادن هستند اگر Spellpower ویا Haste روی شما بیوفتد در DoT های شما تاثیر نمی گزارد ولی اگر Crit فعال شود روی DoT تاثیر می گزارد.



Glyphs


Prime Glyphs
2 تا از بهترین Prime Glyph ها [Glyph of Moonfire] و [Glyph of Insect Swarm] سومین Glyph می تواند بر اساس وضعیت انتخاب شود.
-- [Glyph of Starfire] باعث می شود که زمان DoT شما روی هدف زیاد شود .
-- [Glyph of Starsurge] باعث می شود که هر بار با Starsurge به هدف Damage می دهید زمان باقی مانده Starfall شما را کم می کند
-- [Glyph of Wrath] مقدار Damage لول Wrath شما را 10% افزایش می دهد.

Major Glyphs
-- [Glyph of Starfall] لول Starfall شما 30 ثانیه زود تر آماده می شود.
-- [Glyph of Rebirth] میتوانید در درگیری 1 نفر را با HP پر زنده می کند.
-- [Glyph of Thorns] این لول شما 20 ثانیه زودتر آماده می شود.
-- [Glyph of Focus] لول Starfall شما را 10% قوی تر می کند ولی مقدار فضایی که تحت تاثیر این لول قرار می گیرد را نصف می کند.
-- [Glyph of Innervate] وقتی این لول را روی کس دیگری بزنید شما هم نصف مانایی که طرف مقابل دریافت می کند را می گیرید.
-- [Glyph of Solar Beam] مدت زمان این لول شما را 5 ثانیه بیشتر می کند.

Minor Glyphs
-- [Glyph of Typhoon] این لول شما 8% کمتر مانا مصرف می کند و فاصله تحت تاثیر آن 10 یارد زیاد می شود ولی دیگر دشمنان را به عقب پرتاب نمی کند.
-- [Glyph of Unburdened Rebirth] این لول شما دیگر به Maple Seed نیاز ندارد .
-- [Glyph of Mark of the Wild] مقدار مانای لازم برای لول MotW را نصف می کند.



Race

Horde : در هورد Troll برای DPS بهترین Race هست چون Braserking و Beast Slaying به شما می دهد . Tauren هیچ لولی که بر DPS شما تاثیر بگزارد به شما نمی دهد.

Alliance : در آلیانس Worgen بهترین Race هست چون 1% Crit chance میدهد . Night Elf ها م با استفاده از لول مخصوصشون که قیب میشن میتونن از در گیری خارج بشن پس می تونن تو در گیری چند بار از Potion استفاده کنن که خیلی در DpS تاثیر می گزاره.




State

Intellect : هر 1 Intel باعث افزایش Spellpower شما به مقدار 1 و Crit شما به مقدار 0.00154 می شود. با Mark of the Wild , Heart of the Wild , Asteral leather Specialization این مقدار به 1.169 Spellpower و مقدار 0.0018 Crit ارتقاع می یابد , با این تلنت ها 1 Intel مقدار مانای شما را 17.53 زیاد می کند و مقدار پر شدن مانای شما از Replenishment, Euphoria و Innervate بیشتر می شود.

SpellPower : همان Intel است ولی بدون زیاد کردن Crit و مانا , در واقع Intel ضعیف شده است که فقط در Weapon و Trinket ها دیده می شود.

Hit / Sprit : هر 102.45 Hit Rating به Hit شما 1% اضافه می کند. با تلنت Balance of Power برای انتخاب Gear ها 1 Sprit و 1 Hit rating یکی هستند. ( در کل Hit برای شما بهتر است چون به Treant های شما Melee Hit Rating می دهد ولی اگر می خواهید از Gear های خود برای Resto نیز استفاده کنید بهتر است Sprit را به جای Hit استفاده کنید. Hit یکی از بهترین موارد برای Dps است . ولی یادتان باشد که Hit Rating بیشتر از 1742 دیگر تاثیری ندارد , پس باید آن را به موارد دیگر تغییر دهید (Reforge)
( Hit Cap : در مقابل یک هدف لول 88 ( Boss ) با تمامی Buff ها ما به 1742(17%) Hit Rating احتیاج داریم, برای چک کردن Hit خود , موس را روی گزینه Hit Rating در صفحه Character بیاورید این عدد مقدار Hit که توسط Balance Of Power به شما اضافه میشود را نیز در بر دارد. در مقابل یک هدف لول 85 , 86 , 87 مقدار Hit Rating لازم به ترتیب 409 , 512 , 615 است. )

Haste Rating : هر 128.05 Haste Rating به ما 1% Spell haste میدهد . این نیز یکی از بهترین مواردی است که شما در Gear هاتون باید دنبالش بگردین.

Mastery Rating : هر 179.28 Mastery Rating به Eclipse ما 2% Damage اضافه می کند . چون فقط 60% از لول های ما در زمان Eclipse استفاده می شوند, به این خاطر Mastery در مقابل Haste مورد ضعیف تری است.

Critical Strike Rating : هر 179.28 Crit Rating به ما 1% Crit Chance می دهد با Moonfury , Chaotic Shadowspirit Diamond مقدار Crit می شود 2.09 برابر مقدار Damage معمولی به خاطر تبدیل ضعیف Crit Rating به Crit Chance این مورد بدترینSecondary stat محسوب می شود.

مقدا اهمیت State ها
Int >> Haste = Sprit / Hit > Mastery > Crit



Gems


Meta Socket : سوکت Meta خود را [Burning Shadowspirit Diamond] بزارید.
در تمام جاهای سوکت قرمز و Prismatic و جاهای سوکت آبی و زردی که مقدار سود آنها از 20 Int بدتر است از [Brilliant Inferno Ruby] استفاده کنید , در جاهای سوکت آبی و زردی که مقدار سود آنها از 20 Int بهتر است از [Purified Demonseye] و یا از [Reckless Ember Topaz] استفاده کنید.




Trinkets

بهترین Trinket موجود [Darkmoon Card: Volcano] است , در جای دوم [Heart of Ignacious] و یا [Theralion's Mirror] استفاده کنید.
Trinket های [Bell of Enraging Resonance] و [Witching Hourglass] و [Stump of Time] هم Trinket های خوبی هستند.




Consumables
باید از [Flask of the Draconic Mind] استفاده کنیم و از Food که 90 Int می دهد مثل [Severed Sagefish Head] استفاده کنیم.
بهترین Potion برای ما [Volcanic Potion] است. از این Potion باید در Bloodlust استفاده کنیم , موقعی که می خواهیم Dps را افزایش چشم گیری بدهیم.

نکته : به یاد داشته باشید که این Potion ها را در درگیری فقط 1 با می توانیم استفاده کنیم پس بهتر است با Tank هماهنگ کنید که قبل از Start شمارش معکوس کند که بتوتنید قبل از شروع در گیری 1 Potion استفاده کنید , به این ترتیب می توانید 2 Potion در درگیری استفاده کنید.




Enchants
Head : 60Int/ 35 Crit -- Guardians of hyjal revered
Shoulders : 50 Int / 25 Haste -- Therazane exalted
Back : 50 Int
chest : 20 Stats
Wrist : 50 Int
Gloves : 50 Haste
Leg : 95 Int / 55 Sprit -- [Powerful Ghostly Spellthread] From LW
Boots :50 Haste
Weapon : Power Torrent
Offhand : 40 Int


Professions

tailoring : در حال حاضر این بهترین شغل برای ما است . Lightweave Embroidery , که به ما 580 Int برای 15 ثانیه می دهد هر 45 ثانیه , 20% شانس دارد که در هنگام زدن لول فعال شود. میانگین سودی که از این Enchant می بریم 180 Int است که اگر 50 Int که معمولا روی Back می گزاریم را از آن کم کنیم می شود 130 Int

Engineering : توسط Enchant Synapse Springs در این شغل 480 Int برای 10 ثانیه , هر 60 ثانیه می گیریم که تغریبا می شود 80 Int .

Leather Working : روی Bracer میتوانیم 130 Int بزنیم به جای 50 Int که معمولا روی آن است می شود 80 Int .

Jewel Crafting : با این شغل می توانیم 3 [Brilliant Chimera's Eye] به جا 3 [Brilliant Inferno Ruby] استفاده کنیم که 81 Int اضافه می گیریم.

alchemy : توسط لول Mixology اگر شما [Flask of the Draconic Mind] استفاده کنیم , یه Buff دیگر روی شما می افتد که به شما 80 Int می دهد.

Enchanting : روی هر Ring می توانیم 40 Int بزنیم که در کل می شود 80 Int .

Inscription : روی Shoulder خود 130Int/25Haste می زنیم به جای Therazane Enchant که 80 Int اضافه تر می دهد.

این شغل ها هم اهمیت کمتری نسبت به بقیه دارند :

Hearblism : به ما 480 Haste برای 20 ثانیه می دهد , که هر 2 دقیقه می توانیم از آن استفاده کنیم , که تغریبا می شود 80 Haste

Skining : به ما 80 Crit Rating می دهد.

Mining : هیچ خاصیتی برای Dps ندارد .



Spell Rotations

-- با Insect Swarm و Moonfire و Cast کردن Starsurge در گیری را شروع می کنیم , هر وقت DoT ها از در حال تمام شدن هستند و یا Starsurge دوباره حاضر شد از آنها استفاده می کنیم.
-- Starfire را استفاده می کنیم تا زمانی که Solar Eclipse - Wrath فعال شود سپس تغییر می دهیم به Wrath , حالا Wrath را استفاده می کنیم تا زمانی که Lunar Eclipse - Starfire فعال شود و دو باره تغییر می دهیم به Starfire .
-- این چرخه Eclipse را ادامه می دهیم و همیشه دو DoT را روی هدف استفاده می کنیم و وقتی Starsurge , Starfire , Force of Nature آماده بودند از آنها استفاده می کنیم.


The Eclipse Rotation
شما باید این چرخه 4 مرحله ای را دنبال کنید :

1- Pre-Lunar : لول Wrath را استفاده کنید تا زمانی که Eclipse فعال شود .
2- Lunar Eclipse : وقتی که این Eclipse فعال شد استفاده از Wrath را متوقف کنید و به Starfire تغییر دهید برای مدت زمانی که Eclipse فعال است .
3- Pre-Solar : وقتی Eclipse از بین رفت به استفاده از Starfire ادامه دهید تا زمانی که Eclipse فعال شود .
4-Solar Eclipse : لول Wrath را ادامه دهید تا زمانی که Eclipse از بین برود و بعد به مرحله اول بازگردید.

در کل ما از wrath استفاده می کنیم تا زمانی که Lunar Eclipse فعال شود و سپس Starfire را استفاده می کنیم تا زمانی که Solar Eclipse فعال شود , در بین اینها همیشه باید DoT های ما روی هدف باشد .

ارسال پست